chrisk_89, albo nie używać tych co spadną na podłogę :szeroki_usmiech
1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika...
Zwiń
X
-
1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, RS 2,0 TSI Żywotność silnika...
Witam, mam pytanie. Stoję przed zakupem nowej Octavii 3 i mam dylemat który ze silników wybrać :roll: . Docelowo planowałem 1,4 TSI + DSG, jednak teraz chętniej skłaniam się ku 1,8 TSI + DSG... Samochodem planuję trochę pojeździć, przebiegi roczne w okolicach 25 Tys, raczej trasy aniżeli miasto. Jeśli porównać te wszystkie silniki benzynowe TSI to który przy prawidłowej eksploatacji (przeglądy i wymiana oleju co 15 Tys), będzie najbardziej wytrzymały i najtrwalszy?? Pomijam ceny konfiguracji itp. Sama żywotność silnika.
-
-
Grechulek, Jakbym kupował teraz Octavie to wybrałbym 1.4 tsi 140 KM z pakietem przedłuzającym gwarancję do 48 lub 60 miesięcy ( nowy silnik na pasku rozrządu , dobre osiągi i akceptowalne spalanie ). Silnik 1.2 TSI będzie za słaby, 1.8 TSI, jest starą jednostką po lifcie ( ma dalej nieszczęsny łańcuch ), 2.0 TSI masz tylko w RSie i spalanie na pewno nie bedzie niskie.
Rozważ jeszcze diesla 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Miałem wcześniej OII FL 1.8TSI, a teraz OIII 1.4TSI bez wahania chętnie wróciłbym do "starej konstrukcji" 1.8TSI (CDAA).Jest: OIII 1.4 TSI beż cap... Elegance+Amazing+Dynamic+parę fajnych dodatów cieszących oko
Była: OII FL 1.8 TSI czarna Elegance+light assistant+lusterko foto...+pakiet biznes+pakiet WADLIWE AUTKO !!!
Komentarz
-
-
Zwłaszcza, że nowy silnik 1,8 TSI jest niby starą konstrukcją ale wiele w nim zmodernizowano... Boję się tylko, że po pewnym czasie zacznie łykać olej w sporych ilościach, jak miało to miejsce w CDAA . Ale chyba najprawdopodobniej zdecyduję się się właśnie na ten silnik. No chyba, że w MY2016 pojawią się nowe jednostki benzynowe. Diesel w ogóle nie wchodzi w grę...
Komentarz
-
-
Ja przed zakupem miałem dylemat pomiędzy 1.4 i 1.8Tsi. Na szczęście dealer w moim mieście miał Octavie z obydwoma silnikami i miałem możliwość przetestować obydwa auta.
Dostałem auta na kilka godzin i pojeździłem nimi na trasach na których poruszam się na co dzień.
W końcu wybrałem silnik 1.4 Tsi uważam że na moje potrzeby jest on idealny.
Mocy mu nie brakuje, spalanie też jest zadowalające. Jedynie czego żałuje że nie wybrałem DSG :cry:
Trasy na których jeżdżę na co dzień, są to głównie odcinki 15-25 km 70% drogi krajowe i 30% miasto i ten silnik 1.4 uważam do takiej eksploatacji jest idealny.
W twoim przypadku jeżeli robisz głównie trasy i są to autostrady i ekspresówki, wybrał bym 1.8 Tsi chociaż 1.4 też na pewno będzie dawał rade.Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Jak pieniądze to nie problem to wiadomo, że 1.8TSI :twisted:
Dodatkowo przedłużenie gwarancji do 120tyś, 4 lata i spokój. Jeżeli przez te 4 lata nic się z nim nie będzie działo to już raczej nic się potem nie wydarzy... Miałem Golfa 6 1.4 TSI CAXA i po dwóch latach padło turbo przy 40tyś km, potem łańcuch się naciągnął, wariator do wymiany. Wszystko wymieniane na przedłużonej gwarancji, ale przyjemność z jazdy i elastyczność silnika była idealna. Nie ma reguły, każdy silnik się może okazać wadliwy, wszystko zależy czy chcesz auto na 4-6 lat czy 10+?Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
To przy takim założeniu nie polecam technologii TSI. Weź jakąś Hondę albo Toyotę ale przyjemność z jazdy ograniczona do wysokich obrotów bo te auta do 3000 tyś obrotów po prostu nie jadą przy TSI... :lol:Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebkochTo przy takim założeniu nie polecam technologii TSI. Weź jakąś Hondę albo Toyotę ale przyjemność z jazdy ograniczona do wysokich obrotów bo te auta do 3000 tyś obrotów po prostu nie jadą przy TSI... :lol:"k..., aleś pan tu bestię postawił"
Komentarz
-
-
Grechulek jak nie będziesz katował silnika, będziesz na czas wymieniał olej filtry itp. to teoretycznie nie ma powodów do obaw o trwałość silnika, te 200-250 tyś powinien bezproblemowo służyć a może i więcej.
W moim przypadku na 10 tyś dolałem 0.4l oleju.Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maro rsZamieszczone przez sebkochTo przy takim założeniu nie polecam technologii TSI. Weź jakąś Hondę albo Toyotę ale przyjemność z jazdy ograniczona do wysokich obrotów bo te auta do 3000 tyś obrotów po prostu nie jadą przy TSI... :lol:
Jedyne co Civic ma fajne to odgłos silnika 1.8 powyżej tych 3k rpm 8)Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
sebkoch, Hondę jak przykład podałeś bardzo celnie , wiadomo że vtec "nie jedzie" przy doładowanych silnikach, ale jest coś za coś. Silniki są totalnie bezobsługowe, bezawaryjne i dla nich przebiegi rzędu 200 czy 300 kkm to nie jest jakiś tam wyczyn. Oprócz wymiany oleju, wg producenta do serwisu zajeżdża się po pierwszych 100kkm na kontrolę zaworów...i tyle . Rozrząd jest tam na łańcuchu - takim prawdziwym, nierozciągalnym . Wysokoobrotowy charakter nie musi jednak wszystkim odpowiadać. Jeden będzie sobie cenił dobrodziejstwo doładowania w silniku, a drugi spokojną eksploatację silnika przez długie lata.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
No dokładnie się zgadzam.
Dlatego polecam jednak zamiast TSI coś z Hondy czy Toyoty lub ogólnie coś wolnossącego.
Jednak 10 lat jazdy TSI w zakresie obrotów 1500-2500 (bo tak będzie sugerował komputer) nie przyczyni się do wydłużenia jego żywotności a wręcz ją skróci...Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11Grechulek, Jakbym kupował teraz Octavie to wybrałbym 1.4 tsi 140 KM z pakietem przedłuzającym gwarancję do 48 lub 60 miesięcy ( nowy silnik na pasku rozrządu , dobre osiągi i akceptowalne spalanie ). Silnik 1.2 TSI będzie za słaby, 1.8 TSI, jest starą jednostką po lifcie ( ma dalej nieszczęsny łańcuch ), 2.0 TSI masz tylko w RSie i spalanie na pewno nie bedzie niskie.
Komentarz
-
Komentarz